Välj en sida

Expertens bästa tips om barn och mat

Hur ska man få barnen att våga upptäcka och pröva nytt? Det är en fråga både föräldrar och livsmedelsindustri ställer sig. Någon som sitter på en hel del av svaren är Martina Jönsson. Hon är utbildad kostekonom och folkhälsovetare, och arbetar sedan tio år på...

läs mer

Millenials bakom klyschorna

Det skrivs mycket om den nya generationen, millenials. Och det är inte så konstigt, bara i Sverige är de 2,6 miljoner och förväntas bli den köpstarkaste gruppen runt 2030. En del hävdar att de är särskilt fostrade i kritiskt tänkande, eftersom de inte anser sig...

läs mer

Svampar – mer aktuella än någonsin

Efter sommarens fräscha och lätta smaker är det dags för fylligare och kraftigare smaker, som vilt, svamp och bär. Till exempel i de klassiska höstgrytorna. Och en given ingrediens och smaksättare till hösten är svamp. Att svampens ställning är stark vittnar inte...

läs mer

Ny VD för Solina Sverige

Den 1 september lämnade Kent Liljeholm sitt uppdrag som CEO för SolinaSweden AB.   ”1994 startade vi Formidabel AB och gjorde en spännande resa, från tre anställda till 54 idag. 2011 tog vi beslutet att sälja till Solina Group, och därmed skapa förutsättningar för...

läs mer

Kampen mot barncancer går i mål!

Vi har tidigare skrivit om Solinas satsning på Team Rynkeby, där företaget gick in som Guldsponsor. Team Rynkeby är ett ideellt cykellopp där alla pengar går till kampen mot barncancer. Förra året genererades intäkter på ca 84 Mkr totalt, varav 16 Mkr i Sverige. Årets...

läs mer

Premiär på Snackex för Solina

I juni ställde Solina för första gången ut på Snackex i Wien – Europas största snacksmässa. Givetvis har mässan besökts ett flertal gånger, men det var som sagt första gången med egen monter. På mässan visade Solinas snackteam (från Sverige, Estland, Storbritannien,...

läs mer